donderdag 11 mei 2017

Borgarnes, IJsland - dag 5


Waar we gisteren eerder als passief ervaren hebben, is vandaag ruimschoots goedgemaakt.  Het was een goede keuze van Gudrun, the teacher, om het programma te wijzigen.  Groepswerken die gisteren in kaart werden gebracht, werden nu buiten uitgevoerd.
Cooperative learning stond weer in de kijker.  Hoe kunnen we de kinderen samen laten werken om uiteindelijk veel efficiënter te zijn?  Ook het feit dat we dit zelf moeten doen, geeft ons een klare kijk op de positieve kanten ervan en eventueel ook op de valkuilen.
 

Na de middagpauze, stond een excursie op het programma naar een vulkaankrater, een waterval en een boerderij.
Een bus voerde ons door een schitterend landschap.  We moesten nog maar eens onze eerste indruk bijschaven.  Waar alles eerst zo egaal kaal leek, werden we vandaag weer enorm verrast.




Maar omdat het niet zomaar een toeristische uitstap was, werden ook hier onderweg opdrachten uitgevoerd.


Ooit al op uw buik over de rand van een vulkaankrater gekeken?
Indrukwekkend!


Aangekomen bij de boerderij, een kleine verzameling gebouwtjes, werden we heel gastvrij ontvangen door.... Gudrun zelf.
Na een drankje ging ze gemoedelijk in haar stoel zitten en begon een verhaal te vertellen.  Een verhaal over de geschiedenis van de boerderij, en haar inwoners.  Een verhaal over haar familie.
Toen kwamen ook verschillende puzzelstukken samen en bleek er een samenhang te zijn met andere opdrachten die we die dag al in groep doorlopen hadden.  Dit was een heel interessante aanpak!


Ook bij het familieverhaal op zich hoorde enkele opdrachten die we op het erf uitvoerden.


Het diner werd weer gesmaakt.  Deze avond wordt afgesloten met dansen, aangebracht door deelnemers.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten